پایگاه خبری بهگزین (ویژه لوازم خانگی و آشپزخانه)
دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها
درباره وبلاگ


www.behgozeen.ir
اصالت این پایگاه خبری با مراجعه به
«سامانه جامع رسانه های کشور» به نشانی :
www.e-rasaneh.ir
قابل راستی آزمایی است.

مدیر وبلاگ : بهگزین
نویسندگان
نظرسنجی
آیا به یک پایگاه خبری ویژه لوازم خانگی نیاز هست؟





شرکت اسنوا تولیدکننده انواع اجاق‌گاز و محصولات توکار از کارخانه‌های تولیدی لوازم خانگی زیرمجموعه گروه صنعتی انتخاب، بزرگ‌ترین تولید‌کننده لوازم خانگی کشور است. 

به گزارش بهگزین به نقل از پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها،این کارخانه در سال ۱۳۸۵ در زمینی بالغ بر بیست‌هزار متر مربع در شهرک صنعتی مورچه خورت احداث شده و تولید محصولات سرمایشی، گرمایشی و اجاق گاز شامل اجاق گازهای توکار Built-In ‌(هاب، هود، مایکروفر، سینک و آون‌) و اجاق‌گاز ایستادهFree   Stand از سبد بزرگ محصولات لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب را به عهده دارد.

این شرکت مجهز به جدیدترین تکنولوژی تولید و دارای انواع پرس‌های ضربه‌ای و هیدرولیک ۶۰ تن تا ۱۰۰۰ تن، دستگاه‌های رباتیک الکترومغناطیس رنگ و لعاب، دستگاه های C.N.C خم و برش، تکنولوژی جوش پلاسما جهت صفحات رویه اجاق گاز و دیگر تجهیزات مصرفی در حین مونتاژ محصول مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی است.

هم‌اکنون حدود ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در خطوط مختلف تولید و نیز واحدهای‌R&D، کیفیت، فروش و لجستیک مشغول به فعالیت هستند. 

به مناسبت هفدهمین نمایشگاه لوازم خانگی گفت و گویی با سعید فتحی مدیرعامل  این شرکت انجام پذیرفته که در ادامه  می آید:


لطفاً برای شروع درباره برند اسنوا و محصولات تولیدی آن توضیح دهید.
کارخانه اسنوا با سابقه‌ای نزدیک به ۱۵ سال در بازار ایران، تولیدات مختلفی از جمله محصولات سرمایشی، گرمایشی و اجاق گاز شامل اجاق‌گاز ایستاده (Free Stand)، اجاق گازهای توکار Built-In هاب، هود، مایکروویو، سینک و آون‌ و همچنین تولید کولرهای آبی را در سبد محصولات خود قرار داده است. هم‌اکنون ۶۵ مدل متنوع به عنوان زیر مجموعه اجاق گازهای ایستاده، ۸۰ نوع محصول متنوع از نوع محصولات توکار Built In شامل هاب، هود، مایکروفر، سینک و آون‌ در این کارخانه تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این کارخانه تولیدی از نظر حجم تولید، ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰۰ اجاق گاز ایستاده، هزار دستگاه کولرآبی و ۱۵۰۰ محصول از سری محصولات توکار Built-In را دارد. حدود ۲۵درصد از حجم تولیدی محصولات به کشورهای خاورمیانه صادر می‌شود.

برای این دوره نمایشگاه محصول جدیدی را معرفی کرده‌اید؟
اکثر محصولاتی که در این دوره نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ایم جدید هستند. ما با برند اسنوا تقریباً کامل‌ترین سبد محصولات توکار را در زمینه کالاهای ایرانی به بازار عرضه کرده‌ایم. ظرف‌شویی توکار، اجاق گاز توکار، لباس‌شویی توکار، اجاق گاز رومیزی، سینک، اجاق صفحه‌ای، کافی میکر، مایکروویو توکار و وارمر از تولیدات جدید این برند هستند. این سبد کامل‌ترین سبد لوازم خانگی توکار یا بیوتین است که با برند اسنوا به بازار عرضه می‌شود.

به نظرتان مهم‌ترین ویژگی اسنوا که باعث انتخاب و خرید مصرف‌کنندگان می‌شود چیست؟
اسنوا یک برند ملی است. ما کامل‌ترین سبد لوازم خانگی را برای مصرف‌کنندگان ایرانی تدارک دیدیم و اعتماد و اطمینان مردم به این دلیل است که محصولات ما با کیفیت هستند. از طرفی خدمات پس از فروش بسیار مناسبی داریم و برندمان برای خریداران نام‌آشناست.

گفتید که اسنوا یک برند ملی است. چند درصد در تولیدات‌تان خودکفا هستید؟
در زمینه محصولات اسنوا نزدیک به ۹۰ درصد محصول توکار قطعات ایرانی دارد.

محصولات‌تان چه مدت ضمانت و خدمات پس از فروش دارد؟
شرکت خدمات پس از فروش «انتخاب سرویس» – که محصولات اسنوا را گارانتی می‌کند – ۳۶ ماه خدمات می‌دهد و گسترده‌ترین شبکه خدمات پس از فروش لوازم خانگی در ایران متعلق به این شبکه خدمات پس از فروش است. تمام کالاهایی که با برند اسنوا در بازار توزیع می‌شوند گارانتی این شرکت را دارند.

آیا تاکنون در زمینه صادرات محصولات خود اقدام کرده‌‌اید؟ بازارهای هدف‌تان کدام کشورهاست؟
درحال حاضر به ۵-۶ کشور همسایه و خاور نزدیک کالا صادر می‌کنیم. عراق، افغانستان، ترکمنستان، گرجستان و ازبکستان کشورهایی هستند که در حال حاضر محصولات اسنوا به آن‌جا صادر می‌شود.

به نظر شما صنعت لوازم خانگی کشور در حال حاضر با چه چالش‌هایی روبه‌روست؟
مهم‌ترین چالش صنعت لوازم خانگی واردات غیرقانونی است که خیلی از شرکت‌ها انجام می‌دهند و توان رقابت را از شرکت‌های داخلی می‌گیرند. اگر هزینه‌ها و شیوه واردات مشخص و شفاف باشد باعث می‌شود شرکت‌های ایرانی بتوانند با این برندها رقابت کنند. ضمن این‌که برندهای وارداتی در ایران عمدتاً از اعتبار شرکت اصلی برای تبلیغات استفاده می‌کنند و شرکت‌های ایرانی توان رقابت با آن‌ها را ندارند. این دو مشکل عمده‌ای است که باعث ایجاد چالش در صنعت لوازم خانگی شده است.

قاچاق کالا و واردات تا چه حد باعث افت فروش شده است؟
این‌طور نیست که باعث ورشکستی صنعت ایران شود، ولی ما ناچاریم آفرهای بیش‌تری به بازار بدهیم و از سود خودمان کم کنیم که باعث شده عملاً در نقطه سر به سر حرکت کنیم تا بتوانیم این جریان تولید و توزیع را در بازار ایران امتداد بدهیم. قاچاق کالا بسیار اثرگذار است، یعنی وقتی کالایی بدون عوارض گمرکی و بدون پرداخت مالیات وارد کشور می‌شود و از طرفی کالا بدون پرداخت کم‌ترین ارزش افزوده یا مالیات به فروش می‌روند، توان رقابتی را از تولیدکنندگان داخلی می‌گیرند.





نوع مطلب : مصاحبه، 
برچسب ها : اسنوا، نمایشگاه، تولید داخلی،
لینک های مرتبط : اخبار نمایشگاه ها،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :