پایگاه خبری بهگزین (ویژه لوازم خانگی و آشپزخانه)
دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها
رایزن بازرگانی ایران در عراق،شانزده گروه از کالاهای ایرانی از جمله لوازم خانگی را از مهمترین اولویت‌های پیشنهادی دانست که می‌تواند در هدف گذاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی قرار گیرد.

به گزارش بهگزین به نقل از شاتا، ناصر بهزاد در تشریح شانزده گروه کالای ایرانی به عنوان اولویت‌های صادرات، بیان کرد: این گروه‌ها شامل  لوازم خانگی برقی،ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، دارو و تجهیزات درمانی، محصولات غذایی، شوینده های بهداشتی و آرایشی، صنایع نساجی، فراورده های پتروشیمی و پایه نفتی، مصالح ساختمانی، فراورده های سلولزی، موادشیمیایی، مواد معدنی، انواع میوه و گیاه تزیینی، محصولات دامی، گیاهان صنعتی ودارویی، مصنوعات چرمی و مصنوعات فلزی است.

وی افزود: به عنوان مثال سالانه نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار ماشین آلات و تجهیزات صنعتی از کشورهای مختلف دنیا به عراق وارد می‌شود که سهم ایران حدود 5 درصد بوده و پبش بینی می‌شود با توجه به آغاز دوره بازسازی در عراق و رونق تولید داخلی نیاز به دستگاه‌های مزبور در سال 2018، تا 3 میلیارد دلار نیز برسد، بنابرین، لازم است ظرفیت خوبی که در این بخش نظیر انواع ماشین الات پخت نان، شیرینی و کیک، ادوات زراعی، قطعات یدکی و دستگاه‌های صنعتی برای تأمین از ایران به وجود می‌آید، مورد توجه واقع شود.

 وی بیان کرد: در بخش صنایع ساختمانی همچنان 50 درصد ظرفیت قابل صدور کالاهای این بخش از ایران به عراق خالی است که این کالاها شامل کاشی، سرامیک، آجر، سنگ تراش خورده، شیشه برای تزیینات داخلی، لوازم ظرفشویی، شیرالات ساختمانی، اجزای پیش ساخته است که با تجمیع ظرفیت‌های عرضه و شبکه‌سازی توزیع توسط صادرکنندگان نیل به اهداف صادراتی در این بخش تحقق‌پذیر خواهد بود. 

رایزن بازرگانی ایران در عراق دلیل وجود نداشتن برخی از کالاهای ایرانی در فضای رقابت با سایر کشورها در بازار عراق شده را تحقق نیافتن بازاریابی جامع دانست و افزود: در الگوهای بین‌المللی برای نفوذ کالا علاوه بر قیمت به شاخص تولید برای بازار، مکان‌یابی توزیع، نوع و شکل قابل ارائه محصول، انجام روش‌های ترویجی و تبلیغاتی و انجام سرمایه‌گذاری مشترک، توجه ویژه توجه می‌شود که در صادرات ایران به عراق این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی خاص دارد.

 رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: لازمه توسعه صادرات به عراق ورود شرکت‌های بزرگ و توانمند و ایجاد حرکتی فراگیر و توسعه‌گرا از سوی همه دستگاه‌های مرتبط در بخش تولید، توزیع، تامین و نظارت است تا بستر مناسبی برای ارتقای صادرات غیرنفتی به وجود آید.





نوع مطلب : خبر، 
برچسب ها : صادرات، عراق،
لینک های مرتبط : شاتا،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :