پایگاه خبری بهگزین (ویژه لوازم خانگی و آشپزخانه)
دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها
 رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌ خانگی ایران: بعد از قطع همکاری کره با شرکت‌های ایرانی در سال گذشته، آن‌ها مجبور بودند برند خود را جایگزین کنند؛ علت خبرساز شدن دوباره این مساله، تغییر نام و تابلوهای این برندهاست که به پیشنهاد اتحادیه لوازم خانگی این اتفاق افتاده است.
به گزارش بهگزین به نقل از تابناک،مرتضی میری گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق حضور ناو کره از حدود دو ماه پیش در خلیج فارس بوده که علیه منافع کشور ما است؛ بنابراین ما اعلام کردیم حداقل کاری که اتحادیه لوازم خانگی می‌تواند انجام دهد، تغییر نام تابلوهای شرکت‌های کره‌ای است. میری یکی دیگر از دلایل تغییر نام این برندها در مقطع کنونی را افزایش قاچاق اعلام کرد و گفت: وقتی شرکت‌های طرف قرارداد برندهای کره‌ای محصولی برای عرضه رسمی ندارند، قاچاقچیان برندهای شناخته را از طریق مرزها و از مناطق مثل بانه و گناوه به کشور وارد می‌کند.

با پایین کشیده شدن تابلوهای دو برند سامسونگ و ال جی از سردر مغازه ها، عملاً می توان گفت که این دو برند بازار لوازم خانگی ایران را ترک کردند.


 بعد از خروج آمریکا از برجام و وعده بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در مدت ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه بسیاری از شرکت‌های خارجی که در بازار ایران سرمایه گذاری کرده بودند، تک تک بازار ایران را ترک کردند و به نوعی بازار ایران از برند‌های معروف خارجی خالی شد.

در بازار لوازم خانگی نیز بعد از اعمال تحریم ها، زمزمه هایی از خروج دو برند اصلی سامسونگ و ال جی مطرح شد اما برخی این موضوع را در حد شایعه قلمداد می کردند. از ابتدای سال جاری اما خروج دو برند سامسونگ و ال جی از ایران جدی تر شد تا اینکه در چند روز اخیر "پایان کار ال جی و سامسونگ در بازار لوازم خانگی ایران" به تیتر یک رسانه ها تبدیل گشت. ماجرای این تیتر به مصاحبه سیدعلیرضا موسوی‌مجد رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران با یکی از خبرگزاری ها بازمی گشت. وی طی مصاحبه ای اعلام کرد: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره‌ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است آغاز شده است.


سهم دو برند سامسونگ و ال جی از بازار ایران چقدر بود؟

آخرین آمار ارائه شده در مورد بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد، ارزش بازار لوازم خانگی کشور حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که تا قبل از تحریم ها، از این میزان ۲۳ هزار میلیارد تومان در دست ده برند خارجی و تنها ۷ هزار میلیارد تومان آن در دست ۶۰۰ کارخانه داخلی بوده است؛ بنابراین ۷۵ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار ده برند خارجی و تنها ۲۵ درصد در اختیار ۶۰۰ کارخانه داخلی بوده است. طبق آمار موجود، سهم سامسونگ و ال جی از ۷۵ درصد بازار لوازم خانگی که در اختیار برند‌های خارجی بوده، ۵۰ درصد بوده است.





نوع مطلب : خبر، 
برچسب ها : کره، برجام،
لینک های مرتبط : تابناک،
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic