نظام موضوعات صنعت لوازم خانگی

چند سالی هست در دانشگاه آزاد اسلامی طرحی تحت عنوان نظام موضوعات مورد توجه قرار گرفته است.

نکته اصلی در این طرح بهره گیری از دانش تولید شده در دانشگاه بویژه پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکتری برای حل مسائل کشور است. بدین منظور موضوعات مهم کشور احصاء شده و در زیر عنوان هر موضوعات مختلفی از زاوایای مختلف تعریف شده که هریک از این موضوعات می تواند عنوان یک پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری باشد .

بدین ترتیب بعد از پژوهش لازم و تدوین پایان نامه و در کنار هم گذاشتن انها،هر مسئله از زوایای مختلف مورد تحقیق قرار گرفته و راه هایی برای حل مسئله پیشنهاد شده است.

به منظور ساماندهی این امر در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه پژوهشیار طراحی و‌ راه اندازی شده است تا ایده مذکور به نحو مطلوبی عملیاتی شود.

به نظر می رسد صنعت لوازم خانگی با توجه به چالش های مختلفی که با ان روبرو است اعم از تولید محصول با کیفیت و رقابت با محصولات خارجی ،مسایل مرتبط با بازاریابی و فروش در داخل کشور و خارج است مسایل مرتبط به عاملین فروش و شبکه توزیع و همچنین خدمات پس از فروش ،نیاز به طراحی نظام موضوعات دارد.

بهترین راه اینست که متولی این حوزه در دولت( وزارت صمت) ،موضوع را با دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیشرو در این حوزه طرح نماید. البته صنایع بزرگ لوازم خانگی هم مناسب در این زمینه تامل کنند و مسایل خود را تحت یک نظام موضوعات به دانشگاه مذکور ارائه کنند،امید است با پژوهش های هدفمند انجام شده در این قالب ارتباط دانشگاه و صنعت به عنوان یک امر مهم و ضروری در پیشرفت جامعه محقق شود و شاهد شکوفایی روز افزون شرکت های لوازم خانگی ایرانی در کشور و جهان باشیم.