رشد داخلی سازی صنعت لوازم خانگی

صنعت لوازم خانگی جزو آن صنایعی است که در سال‌های اخیر توانسته در مسیر خودکفایی قرار گیرد تا آنجا که در تولید برخی از لوازم خانگی برقی، بی نیاز از واردات هستیم.

به گزارش بهگزین به نقل از خبر گزاری صدا و سیما،به گفته دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی بیشتر محصولات این صنعت، عمق ساخت داخل بیش از ۶۰ درصدی دارند و همین موضوع سبب شده تا وابستگی در قطعات تولیدی انواع لوازم خانگی به سایر کشور کاهش پیدا کند.

صنعت لوازم خانگی علاوه بر کیفیت مطلوبی که به دست آورده، در میزان اشتغالزایی هم قابل توجه است، تا آنجا که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این صنعت به صورت مستقیم و بیش از ۱ میلیون نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

فعالان صنعت لوازم خانگی می‌گویند علاوه بر رقابت پذیر بودن محصولات داخلی، گردش مالی سالانه این صنعت هم سبب شده تا در بین صنایع دیگر اهمیت زیادی داشته باشد.

عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: در تولید انواع لوازم خانگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۸.۵ درصد رشد تولید داشته ایم. گردش مالی سالانه این صنعت ۷ میلیارد دلار است و همین موضوع سبب شده تا در بین صنایع اهمیت زیادی پیدا کند.

ممنوعیت واردات ۵ ساله انواع لوازم خانگی به کشور سبب شد تا این صنعت بیش از پیش قوت بگیرد تا آنجا که تولید در این صنعت، رشد دو برابری را تجربه کرد و تولیدکنندگان داخلی بیش از ۶۰ درصد بازار را در اختیار گرفتند.

علیرضا محمدی دانیالی رئیس هیت مدیره انجمن لوازم خانگی گفت: در سال ۹۷ حدود ۸ میلیون تولید داشتیم و الان این میزان به ۱۷ میلیون رسیده است.