پیش بینی بازار ۶۷۰ میلیارد دلاری صنعت لوازم خانگی
  • در حالی ارزشی ۰.۶۷ تریلیون دلاری برای بازار جهانی لوازم خانگی تا پایان ۲۰۲۴ برآورد می شود که چین در سال ۲۰۲۴ با کسب درآمد ۱۶۰ میلیارد دلار بیشترین درآمد را نسبت به دیگر کشورها از آنِ خود می کند.

به گزارش بهگزین به نقل از پایگاه خبری بارار بر اساس جدیدترین گزارشات جهانی  «هند، چین، کره جنوبی و آفریقای جنوبی» از جمله کشورهایی هستند که بالاترین ضریب نفوذ لوازم هوشمند عمده در سراسر جهان را در سال ۲۰۲۳ دارند. بر اساس این گزارش مبتنی بر نظر سنجی به طور کلی خانوارها بیشتر احتمال دارد که یک دستگاه هوشمند اصلی داشته باشند تا یک دستگاه هوشمند کوچک.

داده های آماری این گزارش حاکی از این است که از نظر نرخ مالکیت لوازم خانگی هوشمند کوچک و بزرگ در سال ۲۰۲۳ کشور چین در حوزه لوازم خانگی کوچک سهمی ۳۰ درصدی در کل خانوارها دارد و در حوزه لوازم خانگی بزرگ سهمی ۳۹۹ درصدی را داشته است.

از سوی دیگر نرخ مالکیت هند در بخش لوازم خانگی کوچک هوشمند ۲۵ درصد و در بخش لوازم خانگی هوشمند بزرگ ۳۷ درصد است. ضمن اینکه نرخ مالکیت لوازم خانگی هوشمند کوچک کره جنوبی ۱۶ درصد و لوازم خانگی بزرگ ۲۷ درصد است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است نرخ مالکیت لوازم خانگی هوشمند کوچک آفریقای جنوبی ۲۳ درصد و نرخ لوازم خانگی بزرگ هوشمند ۲۶ درصد است.

پیش بینی می شود بازار جهانی لوازم خانگی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ به طور میانگین رشد سالانه حدود ۵ درصد را به ثبت برساند
بر اساس این گزارش صنعت جهانی لوازم خانگی روند رو به رشدی دارد و پیش ‌بینی می‌ شود که بازار جهانی لوازم خانگی تا سال ۲۰۳۰ به ۲۸۱.۱۰ میلیارد دلار برسد. به عبارت دیگر برآورد می شود که بازار جهانی لوازم خانگی از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰ به طور میانگین رشد سالانه حدود ۵ درصد را به ثبت برساند. به گفته کارشناسان این بازار با افزایش هزینه ‌های مصرف ‌کننده برای کالاهای بادوام، پیشرفت‌ های فناوری و افزایش تقاضا برای لوازم برقی کارآمد هدایت می ‌شود.

نکته قابل تامل در خصوص بازار جهانی لوازم خانگی اینکه لوازم آشپزخانه به یکی از اجزای ضروری خانه تبدیل شده اند که تقاضای زیادی برای لوازم ضروری خانه مانند ماشین ظرفشویی، یخچال و ماشین لباسشویی ایجاد می کند. در واقع بیشترین تقاضا برای کالا در این حوزه مربوط به لوازم آشپزخانه است. به این ترتیب رونق این بخش ها طی سال های آتی قابل پیش بینی است.