تولیدکنندگان لوازم خانگی باید صادرات را در پیش گیرند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی : ۱۲۰ شرکت و مجموعه تولیدی در حوزه لوازم خانگی در استان فعالیت دارند که تولید اغلب آنها روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش بهگزین به نقل از ایرنا،امیررضا رجبی با اشاره به افزایش تولید امسال اقلامی مانند ظروف چینی، بخاری و آبگرمکن در استان افزود: تا سال قبل ۲۰ درصد از بازار یخچال و فریزر کشور متعلق به خراسان رضوی بوده است.
وی بیان کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم از صنعت لوازم خانگی، کیفیت تولیدات در این بخش ارتقا یافته است که این نشان می دهد حمایت از این صنعت مسیر درستی را طی کرده است.
رجبی با بیان اینکه،هم اکنون نیاز بسیاری از خانوارهای ایرانی به ویژه زوج های جوان از طریق لوازم خانگی داخلی تامین می شود، افزود: انتظار می رود تولیدگنندگان منطبق بر توسعه فناوری ها، به سمت هوشمندسازی حرکت کنند چرا که نیازهای خانوارها مدام در حال تغییر است و تولیدکنندگان هم باید خود را با این نیازها وفق دهند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برخی از تولیدکنندگان اقلام لوازم خانگی باید صادرات را در پیش گیرند زیرا کیفیت آنها ارتقا یافته است و می توانند با توسعه تولید، محصول خود را به عنوان یک برند جهانی مطرح کنند.
وی زنجیره تولید لوازم خانگی در خراسان رضوی را تقریبا کامل دانست و گفت: این استان از توانمندی خوبی در حوزه ماشین آلات صنعتی برخوردار است، اما نوع مواد اولیه ای که برای تولید لوازم خانگی مصرف می شود باید در استان توسعه یابد.
رجبی اظهار کرد: تولید ورق های فولادی در خراسان رضوی بویژه آلیاژهای خاص محدود است لذا تولیدکنندگان این بخش باید در تعامل با شرکتهای دانش بنیان بتوانند مواد اولیه مورد نیاز لوازم خانگی را تولید و کیفیت آن را ارتقا دهند.