عدم موجودی به وقت گرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی درباره سایت‌های فروش اینترنتی که در زمان‌های حساس مانند گرانی لوازم خانگی کالاهای خود را ناموجود می‌کنند، اظهار کرد: اگر سایت خود شرکت‌ها اقدام به این کار ‌کنند، وزارت صمت، سازمان حمایت و تعزیرات باید با این عمل برخورد کنند.

به گزارش بهگزین به نقل از روزنامه گسترش صمت، اکبر پازوکی تاکید افزود: این امکان وجود ندارد که تولیدکننده کالایی را تولید کند و سایت نیز داشته باشد، اما کالای موردنظر را ناموجود اعلام کند و به فروش نرساند.

در این صورت باید برخورد جدی با این افراد که باعث هرج‌ومرج در بازار می‌شوند، شود. تولیدکننده کالا تولید می‌کند تا سود به‌دست بیاورد، مانند فروشندگان که با خریدوفروش کالا سرمایه کسب می‌کنند.

وقتی این فروشگاه‌ها کالایی را ناموجود اعلام می‌کنند، سازمان حمایت باید آن را بررسی و به‌طور کامل جلوی این اتفاق را بگیرد.

 برخی از سایت‌های فروش اینترنتی گاهی کالا را زیر نرخ کارخانه‌ها می‌فروشند و در برخی مواقع همین کالا را ناموجود اعلام می‌کنند. این عمل تنها باعث به‌هم‌ریختگی بازار می‌شود. همان‌طور که اتحادیه فروشندگان بر فعالیت کاسبان زیرمجموعه خود نظارت می‌کند، اتحادیه فروشندگان فضای مجازی هم باید با افراد و فروشندگان خاطی به‌طور جدی برخورد کند. در این زمینه با یک جست‌وجوی ساده فروشندگان و کارخانه‌هایی که خطا می‌کنند، مشخص می‌شوند.