قیمت تمام شده مهمترین مانع صادرات لوازم خانگی

صادرات لوازم خانگی از کشور کار راحتی نیست به این دلیل که در موضوع قیمت ما توان رقابت مناسب با دیگر کشورها را نداریم.. به این ترتیب دولت باید برای این منظور برنامه‌‌‌ریزی و حمایت جدی از تولیدکنندگان داشته باشد.

به گزارش بهگزین به نقل از دنیای اقتصاد،نایب‌رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص شرایط صادرات این کالا و همچنین برخی از موانع دیگر در این صنعت  گفت: رویداد توانمندی‌‌‌های صادراتی ایران مدتی پیش در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو تهران برگزار شد و کالاهایی که امکان رقابت و صادرات داشتند به معرض نمایش گذاشته شدند.

وی افزود: بنده در حاشیه این نمایشگاه اعلام کردم که برای صادرات یک محصول آیتم‌‌‌های زیادی باید در کنار هم قرار بگیرند و در بحث لوازم خانگی از دید بازار، با توجه به برندهای خارجی معروفی که از نظر قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش به شکل هدفمند وجود دارند تا زمانی که قیمت کالای ایرانی نسبت به کالاهایی که تکنولوژی و قطعات اصلی آن را وارد می‌‌‌کنیم بیشتر باشد مسلما در بازارهای جهانی موفق به صادرات نخواهیم شد.ن

ایب‌رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اختلاف قیمت لوازم خانگی ایرانی و خارجی را یک مانع بزرگ برای صادرات عنوان کرد و گفت: قیمت یک لباس‌شویی ۸ کیلویی اتوماتیک در کشور همسایه‌ هزار درهم معادل ۱۶ میلیون تومان است، اما وقتی قیمت همین ماشین لباس‌شویی در ایران ۲۰ میلیون تومان است چگونه می‌توان آن را به کشور دیگر صادر کرد؟‌!

این مقام مسوول گفت: تا زمانی که قیمت تمام‌شده محصول ما بالاتر از محصولات خارجی باشد موفق به صادرات به کشورهای اطراف و همسایه نخواهیم شد. بنابراین باید قیمت تمام‌شده محصولاتمان را روز به‌روز کاهش دهیم که این هم کمک دولت را می‌‌‌طلبد و از طرف دیگر باید کیفیت برندهای لوازم خانگی ایرانی را نیز به کیفیت محصولات دنیا نزدیک‌تر کنیم.