ضرایب مالیاتی صنف لوازم خانگی بازبینی شود

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی: ضریب دریافت مالیات یکی از مشکلات این صنف است. در حال حاضر ضرایب کمترین ضریب مالیاتی که برای کالای لوازم خانگی در نظر گرفته شده ۴ تا ۸‌درصد سود فروش است.

به گزارش بهگزین به نقل از دنیای اقتصاد،محمدحسین اسلامیان افزود:در این خصوص ۴‌درصد مربوط به کالای بزرگ ایرانی (یخچال، اجاق گاز و ماشین لباسشویی) است و ۸‌درصد هم مربوط به کالای لوازم خانگی کوچک است.

وی  گفت:ما جلسات متعددی با سازمان امور مالیاتی داشتیم و اعلام کردیم به این نوع محاسبه ضرایب مالیاتی اعتراض داریم. در حال حاضر با توجه به فعالیت زیاد فروشگاه‌های آنلاین و برند‌شاپ‌ها که توسط کارخانه‌های تولیدی ایجاد می‌شود، و در کنار آنها تورم بالا و افزایش قیمت‌ها، بازار سنتی لوازم خانگی کشور در شرایط مناسبی نیست و فروش بسیار پایین آمده است. بنابراین امکان پرداخت ۴‌درصد مالیات در یک یخچال سایدبای ساید ۶۰ میلیون تومانی برای فروشنده وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی در همین خصوص گفت: به این ترتیب امکان دریافت ۲ میلیون تومان سود، با توجه به همه این عوامل که تاکید شد، برای کاسب‌های صنف لوازم خانگی وجود ندارد.

وی افزود:با توجه به قیمت‌های بالای کالاها در لوازم‌خانگی، ما درخواست داریم که سازمان امورمالیاتی شرایط ضریب مالیاتی این صنف را مورد بازبینی قرار دهد. معافیت‌های مالیاتی برای کلیه صنف‌ها ۶ میلیارد تومان در سال است. ما روی این عدد هم بحث داریم. وقتی قیمت فروش یک یخچال را در نظر بگیریم، اگر هر کاسب ما هر روز یک یخچال بفروشد بنابراین عدد نهایی از فضا و شرایط معافیت مالیاتی خارج می‌شود.