تفاوت گارانتی و بیمه لوازم خانگی چیست؟

بیمه و گارانتی لوازم خانگی دو مفهوم متفاوت هستند. اکثر ما هنگام خرید لوازم خانگی، به گارانتی آن توجه می‌کنیم و سوالات مختلفی درباره مدت گارانتی، شرایط و شرکت ارائه‌دهنده آن می‌پرسیم. در واقع گارانتی یکی از موارد مهم هنگام خرید وسایل و لوازم خانگی محسوب می‌شود.

اما علاوه بر گارانتی، بیمه لوازم خانگی هم اهمیت زیادی دارد و به یک پشتوانه مفید تبدیل شده است.در اینجا با یک مثال ساده تفاوت گارانتی و بیمه لوازم خانگی را بررسی می کنیم؛ فرض کنید به تازگی ماشین لباسشویی جدیدی خریده‌‍‌اید که دارای گارانتی پنج ساله است. اگر در این مدت ماشین لباسشویی شما به دلیل نقص فنی خراب شود، شرکت سازنده ماشین لباسشویی موظف است آن را تعمیر یا تعویض کند. اما اگر در زمان اسباب‌کشی، ماشین لباسشویی آسیب ببیند یا خراب شود، گارانتی شامل آن نمی‌شود؛ در صورتی که بیمه خسارت را قبول می‌کند.

در واقع، گارانتی لوازم خانگی، خرابی‌های احتمالی فنی دستگاه را پوشش می‌دهد و تولید کننده متعهد می‌شود تا در مدت معینی پس از فروش کالا، خدماتی را به خریدار ارائه کند
اما بیمه در برابر خسارات ناشی از حادثه یا عوامل بیرونی مانند سرقت، آتش‌سوزی، سیل و زلزله و… محافظت می‌کند و خسارت ناشی از آنرا جبران می کند.