دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: در جهان استانداردی برای خدمات پس از فروش از سوی دولتها ابلاغ نمیشود و تولید کنندگان خدمات و تعهدات پس از فروش کالاهای خود ا به صورت عمومی اعلام میکنند.
به گزارش بهگزین عباس هاشمی در رابطه با رشد خدمات پس از فروش لوارم خانکی در کشور نیز یادآور شد: این نکته از اهمیت ویژهای نزد مصرفکنندگان ما برخوردار است. تولیدکنندگان داخلی در سالهای اخیر نسبت به توسعه خدمات پس از فروش خود اقدام کرده و انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با همکاری نزدیک با وزارت صمت اقدام به تدوین سند خدمات پس از فروش کرده و شاخصهای خدمات پس از فروش تک به تک استانداردسازی و به اعضاء ابلاغ شد.
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با تاکید بر این مهم که رعایت استاندارد خدمات پس از فروش از این پس الزام است، ابراز داشت: در جهان استانداردی برای خدمات پس از فروش از سوی دولتها ابلاغ نمیشود و واحدها خدمات و تعهدات پس از فروش کالاهای آنها را به صورت عمومی اعلام میکنند و اگر این موارد رعایت نشود با آنها برخورد خواهد شد، این در حالی است که در ایران این موارد به عنوان استاندارد اعلام میشود.
وی افزود امروزه یکی از شاخصهای مهم در انتخاب و خرید کالا توسط مصرف کننده بحث خدمات پس از فروش است لذا کوتاهی در این بخش مساوی است با از دست دادن بخش بزرگی از بازار از سوی تولید کننده.
به گفته هاشمی، خدمات پس از فروش جدای از بحث الزام به عنوان یک اصل مورد پذیرش تولیدکننده، مصرف کننده و سیاستگذاران قرار گرفته است.