فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی در ترازوی شورای رقابت

شورای رقابت طی نامه‌ای به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که فعالیت های فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی اخلال در بازار است و این موضوع در قالب سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور نماینده اتحادیه بررسی شود.

به گزارش  بهگزین به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر، راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرک لوازم خانگی، باعث به حاشیه رفتن فروشگاه‌های کوچک شده است. این فروشگاه‌ها فعالیت خود را با فروش اقساطی محصولات آغاز کردند و در ادامه هم با همکاری با بانک‌های بزرگ روش‌های فروش خود را گسترده‌تر کردند تا خریداران با دریافت وام بانگی بتوانند از این فروشگاه‌ها لوازم خانگی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

اکبر پازوکی، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درخصوص تاثیر مجتمع‌های بزرگ  لوارم خانگب بر کسادی خرده‌فروشی‌های کوچک محلی گفت: متاسفانه با وجود آنکه بارها تاکید شده که بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند اما همچنان به این مدل از فعالیت خود ادامه می‌دهند، صنف ما با ساخت فروشگاه‌های لوازم خانگی مشکلی ندارد اما با مدل فروش اقساطی این فروشگاه‌ها مشکل دارد.

بر اساس این گزارش شورای رقابت در نامه به رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران از رئیس اتحادیه خواست تا پیگیر مسئله که موجب اخلال در رقابت شده‌اند شود و این مسئله در قالب سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور نماینده اتحادیه بررسی شود.