تولید لوازم خانگی ایرانی در عمان!

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر تجارت و صنعت عمان، طرف عمانی آمادگی خود را برای حضور کارخانه های ایرانی در این کشور و راه‌اندازی خط تولید همراه با ارائه تسهیلات تعرفه‌ای و مالیاتی و اهدا زمین اعلام کرد.

به گزارش بهگزین به نقل از خبرگزاری فارس در دیدار صالح بن سعید، معاون وزیر تجارت و صنعت عمان‌ و سید رضا فاطمی امین، طرفین در خصوص راهکارهای توسعه تجارت و مبادلات تجاری میان دو کشور سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تهاتر کالا، توافقنامه تجارت ترجیحی و حضور شرکت‌ها و کارخانه‌های ایرانی در عمان بحث و تبادل نظر کردند.
سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت‌ ضمن خوش آمدگویی به هیأت عمانی، به آمادگی ایران و شرکت‌ها و کارخانه‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در عمان اشاره کرد و افزود: اکنون یکی از کارخانه‌های تولید لوازم خانگی آماده احداث خط تولید در عمان است اما ما پیشنهاد می‌کنیم که این خط تولید با سرمایه‌گذاری مشترک تجار عمانی و ایرانی احداث شود.

وی به رشد 70 درصدی تجارت ایران و عمان در 7 ماه سال 1401 نسبت به سال 1400 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بیشتر مواردی که در سفر به عمان با همتایان عمانی توافق شده بود، محقق شده است و مواردی نیز باقیمانده که نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

وزیر صمت ضمن دعوت رسمی از وزیر تجارت و صنعت عمان برای سفر به تهران در بهمن‌ماه و حضور در جلسه کمیسیون مشترک دو کشور، به اهمیت موضوع تهاتر کالایی میان ایران و عمان اشاره کرد و بیان داشت: شروع تهاتر کالایی به تقویت خط کشتیرانی منظمی که میان دو کشور راه افتاده، منجر می‌شود.

صالح بن سعید مسن، معاون وزیر تجارت و صنعت عمان، در این نشست به بازدید خود از مجتمع‌های صنعتی و کارخانه‌های ایرانی در تهران و اصفهان اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها متوجه شدیم که ایران بسیار پیشرفت کرده و به همین علت خواستار سرمایه‌گذاری کارخانه‌های ایرانی از جمله دارویی و لوازم خانگی در عمان هستیم.

وی افزود: در این مسیر تسهیلات ویژه مالیاتی و تعرفه‌ای برای ایرانی‌ها در نظر گرفته‌ایم و حاضریم در هر نقطه‌ای که طرف ایرانی مایل باشد، زمین برای احداث کارخانه و خط تولید در اختیارش قرار دهیم.