کارت گارانتی همزمان با فروش کالا به صورت سامانه ای صادر می شود

خدمات پس از فروش موضوع بسیار مهمی برای خریداران و حتی تولیدکنندگان است. از این رو کیفیت بالای این خدمات باعث می‌شود که مصرف‌کننده با خیالی آسوده اقدام به خرید کند. این موضوع بسیار مهمی در مورد لوازم خانگی نیز محسوب می‌شود. اخیرا دستورالعمل خدمات پس از فروش در کشور مورد بازبینی قرار گرفته و به این صورت به‌زودی بساط گارانتی‌های غیر‌معتبر و قلابی برای همه کالاها برچیده خواهد شد.

به گزارش بهگزین به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک در خصوص تحولی که قرار است در مورد خدمات پس از فروش اتفاق بیفتد تاکید کرد: در خصوص خدمات پس از فروش کالاها شرایط ما در سال‌های اخیر بسیار بهتر شده است. ما یک دستورالعمل داشتیم که مربوط به ۱۳ سال پیش بود. خوشبختانه با همت انجمن‌ها و به‌خصوص انجمن خدمات پس از فروش، این دستورالعمل مورد بازبینی قرار گرفته است. به این ترتیب بخش قابل‌توجهی به سود مصرف‌کننده شده است. طبق این دستورالعمل جدید که از اول شهریور اجرا می‌شود، به‌زودی تمامی واحدهای تولیدی و به‌خصوص در لوازم خانگی موظف هستند پس از فروش کالا، به صورت سامانه‌ای کارت گارانتی را هم صادر کنند. به این ترتیب برخی تولیدکنندگان و حتی فروشندگان دیگر نمی‌توانند کارت گارانتی بی‌اعتبار یا قلابی را به مشتری بدهند. به این ترتیب دیگر نیازی به داشتن کارت گارانتی نیست و شماره سریال دستگاهی که خریداری شده به سرعت ثبت شده و پیامک آن برای خریدار ارسال می‌شود.

ابوالقاسم شانه‌ساز در مورد آخرین شرایط تولید در این بخش گفت: روند تولید از لحاظ کیفیت و کمیت مشابه سال‌های قبل است.وی افزود:حدودا ۱۵۰ کارخانه تولیدی لوازم خانگی کوچک در کشور وجود دارد. این عدد ترکیبی از واحدهای پروانه‌دار وزارت صمت و مناطق آزاد و ویژه است.

این فعال و کارشناس صنعت لوازم خانگی با اشاره به میزان و تیراژ تولید لوازم خانگی در کشور و آمارهای متناقضی که در این خصوص و حتی تا ۸۵ میلیون قطعه در سال اعلام می‌شود گفت: این عدد بستگی به این دارد که چه تولیدی را لوازم خانگی بدانیم. اگر مبلمان، ظروف پلاستیک آشپزخانه و وسایل دیگری از این دست را لوازم خانگی بدانیم این آمار ۸۵ میلیون قطعه درست است اما از نظر ما لوازم خانگی عموما به کالاهایی اطلاق می‌شود که با انرژی (برق و گاز) کار می‌کنند. با این حساب تیراژ تولید لوازم خانگی کشور که با انرژی کار می‌کنند مجموعا ۱۶ میلیون دستگاه در سال است